Essä:
Företags användande av sociala medier
Valda tjänster:
Blogg - YouTube - Facebook
Orsak till val:
För att kunna koppla tjänsterna till essän valdes de två största sociala medierna. Det är oftast dessa två som företag använder sig av.
Personligt mål:
Att få mer förståelse över hur företag marknadsför och brukar de sociala medierna
Kurslitteratur:
Blogg:
Andersson, Sarah. 2010. Varför blogga? MediaAnalys. 9 november. [Elektronisk] Hämtad: 2013-12-09 Tillgänglig: <http://www.mediaanalys-newsroom.se/varfor-blogga/artikel20101109704.html>
YouTube:
Börjesson, Sandra (2013). Hur fungerar det att marknadsföra sig genom YouTube? Tillgänglig: <http://mediastudent.ei.hv.se/~sabo0002/blogg/wp-content/uploads/ess%C3%A4.youtube.final_.pdf> [2013-11-17]
Facebook:
Andersson, Christine. Nilsson, Maria. 2012. Företag på Facebook. [Elektronisk] Tillgänglig: <http://umu.diva-portal.org/smash/get/diva2:537378/FULLTEXT01.pdf> [2013-12-18]
Vetenskaplig artikel:
Meerman Scott, David. 2010. The New Rules of Marketing and PR: How to Use Social Media, Blogs, News Releases, Online Video, and Viral Marketing to Reach Buyers Directly. New Jersey, Hoboken: John Wiley & Sons inc. [Elektronisk] Tillgängig: <http://www.google.se/books?id=ZV-GPw5BYq0C&printsec=frontcover&hl=sv#v=onepage&q&f=false> [2013-12-16]
Övriga artiklar:
Stenmark, Dick. 2010. Sociala medier som marknadsföring. Tillgänglig: <https://gupea.ub.gu.se/bitstream/2077/23461/1/gupea_2077_23461_1.pdf> [2013-11-19]
Jag har ännu inte skrivit enligt Harvard modellen men det kommer jag göra senare.
SvaraRaderaOch en källa för bloggar
SvaraRaderaKandidatuppsatser räknas inte som vetenskapliga artiklar
SvaraRadera